Wahania i spadek ciśnienia oleju w silniku samolotu Piaggio P.180 Avanti SP-MXH 548/08

Data zdarzenia: 
4 August, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 28' 32.0304" N, 19° 4' 48.5832" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 548/08

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Katowice - Pyrzowice (EPKT)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piaggio P.180 Avanti
Znaki rejestracyjne: SP-MXH

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na wahaniach ciśnienia oleju lewego silnika, a następnie stopniowym spadku tego ciśnienia, co wymusiło wyłączenie lewego silnika i awaryjne lądowanie, było uszkodzenie O-ringu zatyczki popychacza kąta ustawienia łopat śmigła.

Okoliczności sprzyjające:
Nieprawidłowe działanie czujnika ilości oleju na lewym silniku

Zalecenia profilaktyczne:
1. Zobowiązanie wszystkich pilotów latających w SP ZOZ LPR na samolotach Piaggio P.180 Avanti/Avanti II do zapoznania się z zapisami zawartymi w Pilot's Operating Handbook Section 4, Normal Procedures 4.2.1 oraz 4.3.1 - Preflight Check oraz Nacelle Check Condition
2. Dodatkowe przeszkolenie dowódcy samolotu z zakresu przeglądów przed- i polotowych

ZałącznikWielkość
2008_548_U.pdf734.34 KB
comments powered by Disqus