Lokalizacja
Opis: Podczas przygotowania do kolejnej misji, po włączeniu zasilania, na panelu ostrzeżeń pojawiła się przestroga BUS DISC (usterka instalacji elektrycznej). Ponadto załoga zaobserwowała lekki przechył samolotu na prawą stronę. Stwierdzono, że różnica między ugięciami amortyzatorów głównego podwozia wynosi ok. 1,5 cm. Personel techniczny SOT Warszawa-Okęcie diagnozujący usterkę stwierdził zbyt niskie ciśnienie w amortyzatorze prawego podwozia głównego, wynoszące 820 PSI zamiast 1095 PSI (wymaganych wg AMM 12-10-03). Spowodowało to przechylenie samolotu na prawą stronę i niewłaściwą pozycję czujnika WOW (Weight On Wheels) na prawej goleni podwozia głównego. Stwierdzono, że amortyzator prawego podwozia głównego został zainstalowany na samolocie w dn. 14.07.2016 r. W amortyzatorze tym doładowano ciśnienie do wymaganej wartości i samolot został dopuszczony do eksploatacji
Miejsce zdarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów (EPSC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piaggio P.180 Avanti I
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1712/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_1712_rk.pdf | 248.2 KB |