Lokalizacja
Opis: W dniu 06-02-2017 roku zgodnie ze zleceniem operacyjnym LPR nr 10/OLHXV/2017 wyznaczona załoga otrzymała zadanie przebazowania śmigłowca ze Szczecina do Ostrowa Wlkp. Lot na przebazowanie został zaplanowany i wykonany po trasie EPSC-EPPO-EPOM. Lot na pierwszym odcinku trasy ze Szczecina EPSC do Poznania EPPO załoga wykonała według przyrządów IFR. Lot zaplanowano w celu podtrzymania kwalifikacji i uprawnień w lotach według przyrządów. Na drugim odcinku trasy z Poznania EPPO do Ostrowa Wielkopolskiego EPOM załoga wykonała lot według przepisów VFR. Po starcie z lotniska EPSC załoga wykonała wznoszenie do wysokości 3000 metrów, wykonując lot w kierunku EPPO. W rejonie m. Sieraków rozpoczęła procedurę zniżania według VOR DME na kierunku pasa w użyciu 10, bez zamiaru lądowania. Odejście na drugi odcinek trasy już z widzialnością jako lot VFR. W rejonie VOR DME lotniska EPPO podczas wykonywania manewru wyprowadzenia śmigłowca ze zniżania z jednoczesnym zakrętem w prawo na kurs w kierunku lotniska EPOM pilot zauważył , że na wskaźniku FLI wyświetliło się (koloru żółtego) podkreślenie wartości momentów wału silników , co świadczyło o przekroczeniu (TRQ) ich dopuszczalnych wartości. Pilot zareagował zmniejszając dźwignią skoku i mocy wartość skoku ogólnego wirnika nośnego. Po zmianie parametrów lotu mając prawidłowe wskazania załoga kontynuowała lot do lotniska docelowego. Lądowania w Ostrowie Wielkopolskim odbyło się bez uwag.
Miejsce zdarzenia: Podczas lotu w rejonie Sierakowa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Eurocopter EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 228/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20170228rk.pdf | 205.94 KB |