IFR/VFR

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Cessna T206 SP-CPN 2022/4003

Data zdarzenia: 
24 July, 2022 - 19:00

 Opis: 24.07.2022 r. pilot z pasażerami wykonywał lot samolotem Cessna T206 o znakach rozpoznawczych SP-CPN.

Zdarzenie lotnicze podczas przebazowania śmigłowca Eurocopter EC 135 P2+ 228/17

Data zdarzenia: 
6 February, 2017 (godzina nieokreślona)

 Opis: W dniu 06-02-2017 roku zgodnie ze zleceniem operacyjnym LPR nr 10/OLHXV/2017 wyznaczona załoga otrzymała zadanie przebazowania śmigłowca ze Szczecina do Ostrowa Wlkp.

Zdarzenie lotnicze z udziałem dwóch samolotów Embraer 170 947/14

Data zdarzenia: 
28 June, 2014 (godzina nieokreślona)

 Opis: Wystąpienie pomyłki w odbiorze znaków wywoławczych „CALLSIGN CONFUSION” w TMA EPWA.

Naruszenie przestrzeni kontrolowanej CTR EPWA przez samolot Cessna 337 396/15

Data zdarzenia: 
28 March, 2015 (godzina nieokreślona)

 Opis: Pilot samolotu Cessna 337 złożył plan na lot VFR, a następnie przejście na lot IFR z lądowiska Konstancin (ZZZZ) do ESMS.

Zdarzenie lotnicze podczas lądowania samolotu Boeing 737-800 1752/14

Data zdarzenia: 
21 September, 2014 (godzina nieokreślona)

 Opis: W zdarzeniu udział brały trzy statki powietrzne: P180, który wylądował na drodze startowej 28 (RWY 28); kołujący do startu z RWY 28 samolot B738 oraz podchodzący do lądowania B738.

Niebezpieczne zbliżenie samolotu Boeing 737-400 SP-LLE 223/05

Data zdarzenia: 
9 September, 2005 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 223/05

Miejsce zdarzenia: Niemiecka Przestrzeń Powietrzna
Państwo: Niemcy

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 737-400
Znaki rejestracyjne: SP-LLE

Przyczyna incydentu:
Najniższa separacja pionowa pomiędzy statkami powietrznymi biorącymi udział w zdarzeniu wynosiła według odczytu danych z systemu radarowego 600 stóp (ft) przy wymaganym zgodnie z przepisami minimum 500 stóp (ft) przy separowaniu
statków powietrznych wykonujących loty według przepisów IFR/VFR.