Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Cessna T206 SP-CPN 2022/4003
Opis: 24.07.2022 r. pilot z pasażerami wykonywał lot samolotem Cessna T206 o znakach rozpoznawczych SP-CPN.
Zdarzenie lotnicze podczas przebazowania śmigłowca Eurocopter EC 135 P2+ 228/17
Opis: W dniu 06-02-2017 roku zgodnie ze zleceniem operacyjnym LPR nr 10/OLHXV/2017 wyznaczona załoga otrzymała zadanie przebazowania śmigłowca ze Szczecina do Ostrowa Wlkp.
Zdarzenie lotnicze z udziałem dwóch samolotów Embraer 170 947/14
Opis: Wystąpienie pomyłki w odbiorze znaków wywoławczych „CALLSIGN CONFUSION” w TMA EPWA.
Naruszenie przestrzeni kontrolowanej CTR EPWA przez samolot Cessna 337 396/15
Opis: Pilot samolotu Cessna 337 złożył plan na lot VFR, a następnie przejście na lot IFR z lądowiska Konstancin (ZZZZ) do ESMS.
Zdarzenie lotnicze podczas lądowania samolotu Boeing 737-800 1752/14
Opis: W zdarzeniu udział brały trzy statki powietrzne: P180, który wylądował na drodze startowej 28 (RWY 28); kołujący do startu z RWY 28 samolot B738 oraz podchodzący do lądowania B738.
Zderzenie z ogrodzeniem lądowiska podczas dobiegu samolotu PA-46-350P Mirage SP-NSA 1880/14
Opis: W dniu 17.10.2014 r. pilot zawodowy wykonywał przelot z podróżnymi na trasie Pruszcz Gdański – lądowisko Krasocin-Lipie.
Wpadnięcie w korkociąg podczas podejścia do lądowania w terenie przygodnym na szybowcu SZD-36 Cobra SP-2969 i poważne obrażenia pilota 594/08
Tytuł opracowania: Raport końcowy, wypadek, zdarzenie nr 594/08
Miejsce zdarzenia: Piła
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: szybowiec SZD-36a Cobra-15
Niebezpieczne zbliżenie samolotu Boeing 737-400 SP-LLE 223/05
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 223/05
Miejsce zdarzenia: Niemiecka Przestrzeń Powietrzna
Państwo: Niemcy
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 737-400
Znaki rejestracyjne: SP-LLE
Przyczyna incydentu:
Najniższa separacja pionowa pomiędzy statkami powietrznymi biorącymi udział w zdarzeniu wynosiła według odczytu danych z systemu radarowego 600 stóp (ft) przy wymaganym zgodnie z przepisami minimum 500 stóp (ft) przy separowaniu
statków powietrznych wykonujących loty według przepisów IFR/VFR.