Lokalizacja
Opis: Zbliżenie się dwóch statków powietrznych w rejonie kontrolowanym lotnisk Warszawa (TMA EPWA), w trakcie wykonywania podejścia do lądowania na drodze startowej (RWY) 15 lotniska im. F. Chopina w Warszawie (EPWA). W zdarzeniu udział brały samoloty: P68 wykonujący loty VFR foto nad Warszawą oraz samolot A320. W przestrzeni odpowiedzialności sektora organu kontroli zbliżania (APP S) pilot samolotu P68 wykonywał lot po „szeregach” wschód-zachód, a kolejne szeregi na południe. Po kolejnych zakrętach zbliżał się do lotniska EPWA. Każdorazowo kontroler (krl) APP zezwalał pilotowi P68 na przecinanie prostej RWY 15 na wysokości bezwzględnej 3000 stóp, albo w zależności od sytuacji ruchowej, nakazywał mu oczekiwanie,. Po godzinie 09:00 UTC wzrósł ruch dolotowy i pilot P68 musiałby długo oczekiwać na przecięcie osi RWY 15. W miejscu przecinania podchodzące statki powietrzne były na wysokości ok. 2000 stóp. W ocenie KRL APP P68 mógł otrzymać zezwolenie na przecięcie osi podejścia RWY 15 ponieważ samoloty zbliżał się do FAF RWY 15. Obydwa samoloty otrzymały informacje o ruchu. Załoga samolotu A320 rozpoczęła zniżanie, ale samoloty minęły się w odległości ok. 3 NM.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Partenavia P68 Observer 2 oraz Airbus A320
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1811/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1811_rk.pdf | 236.29 KB |