Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 126/06
Miejsce zdarzenia: lotnisko Szczecin - Goleniów (EPSC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot PZL M-20 Mewa
Znaki rejestracyjne: SP-MXA
Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu, polegającego na utracie możliwości
sterowania podwoziem przednim podczas kołowania, było uszkodzenie elementów
sterowania podwoziem przednim, spowodowane zbyt silnym skręceniem podwozia w
prawo podczas wyhangarowywania samolotu.
Okolicznościami sprzyjającymi wystąpieniu zdarzenia były:
1. Ogólne zużycie eksploatacyjne mechanizmu chowania i wypuszczania przedniego podwozia
wskutek częstego kołowania i manewrów na nierównych i nieutwardzonych
nawierzchniach,
2. Nieodpowiednia regulacja mechanizmu chowania i wypuszczania przedniego podwozia
wskutek nie dostosowania obsługi do warunków użytkowania podwozia.
Zalecenia profilaktyczne:
Zaleceń profilaktycznych Komisja nie formułuje ze względu na wycofanie samolotu z eksploatacji.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2006_126_U.pdf | 60.54 KB |