Lokalizacja
Opis: Podczas przecinania FL 150 w trakcie wznoszenia po starcie z GDN pojawiła się sygnalizacja FLAP LO RATE, oraz ADS 1 HTR FAIL. Załoga podjęła decyzję o zawróceniu do WAW. Lądowanie w WAW odbyło się bez problemów we właściwej konfiguracji samolotu do lądowania. Po lądowaniu przekazano samolot służbom technicznym. Obsługa techniczna dokonała regulacji (mechanical and ellectrical rigging) w systemie klap wg. AMM 27-50-00-820-801A. oraz AMM 27-50-00-820-802A REV 36, a następnie wykonano test wg AMM 27-50-00-710-801A REV. 36. Klapy działały prawidłowo. W dniu 13.09.2013 wykonano z wynikiem pozytywnym oblot techniczny samolotu w celu potwierdzenia usunięcia usterki.
Sygnalizacja ADS HTR FAIL nie znalazła potwierdzenia podczas wykonanego testu na ziemi zgodnie z AMM 30-31-00-710-801-A, jednak sygnalizacja usterki powtórzyła się podczas oblotu technicznego samolotu. W ramach usuwania usterki dokonano wymiany Air Data Smart Probe nr 2 zgodnie z AMM 34-13-01-04 rev37.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk-Rębiechowo (EPGD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EMBRAER E170-100
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1501/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1501_rk.pdf | 246.94 KB |