Lokalizacja
Opis: W dniu zdarzenia samolot Boeing 737-800-86J o znakach rozpoznawczych SP-ENW miał wykonać lot z pasażerami na trasie Marrakesh Menara (GMMX) – Milano Malpensa (LIMC). W trakcie wypychania samolotu ze stanowiska postojowego w GMMX, podczas próby uruchomienia silnika nr 2 (silnik prawy samolotu), zauważono brak wymaganego podczas rozruchu wskazania „START VALVE OPEN” (zawór startowy otwarty), oraz brak obrotów N2. Załoga wykonała procedurę przewidzianą dla sytuacji przerwanego uruchomienia silnika. Kiedy zakończono wypychanie samolotu ze stanowiska, załoga ponownie podjęła próbę uruchomienia prawego silnika. W trakcie uruchamiania zadziałała sygnalizacja „START VALVE OPEN”, jednakże obroty silnika N2 wzrosły jedynie do wartości równej około 9%. Ponownie przerwano proces uruchamiania silnika a samolot zgodnie z decyzją załogi powrócił na stanowisko postojowe. Wezwana obsługa techniczna dopuściła samolot do lotu na podstawie procedury ADD (Acceptable Deferred Defect) zgodnie z MEL 80.1.2. W dniu następnym samolot wykonał kolejny lot, po czym wadliwy zawór został wymieniony na nowy.
Miejsce zdarzenia: Płyta postojowa lotniska Marrakesh Menara (GMMX)
Państwo: Maroko
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800-86J
Znaki rejestracyjne: SP-ENW
Numer akt: 2020/0540
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_540_uchwala.pdf | 139.84 KB |