Lokalizacja
Opis: Samolot wystartował do lotu po trasie EPGD-EPKK o godz.16:11. Parametry pracy silników od momentu uruchomienia do wykonania pierwszego zakrętu były prawidłowe. Podczas wznoszenia na wysokości ok. 4500–5000 ft załoga ustawiła obroty śmigieł na wartość 850 obr/min i moc obu silników na „MCL”(Max Climb – maksymalna moc na wznoszeniu). Po chwili załoga zauważyła, że wskazania mocy obu silników różniły się. Pilot ponownie wcisnął przycisk MCL w celu ustawienia prawidłowej mocy na obydwu silnikach, ale na silniku nr 2 moc nominalna pozostała bez zmian, a dodatkowo zauważono stopniowy spadek obrotów śmigła. Załoga wykonała listę kontrolną obowiązującą podczas awarii silnika i o godz. 16:14 wyłączyła silnik nr 2, a następnie przekazała przez radio depeszę MAYDAY i poinformowała ATC o zamiarze awaryjnego lądowania za około 15 min na lotnisku EPGD. Ponadto załoga poinformowała o liczbie osób na pokładzie, ilości paliwa i braku materiałów niebezpiecznych oraz poprosiła o asystę służb ratowniczych podczas lądowania. Kapitan polecił personelowi pokładowemu przygotowanie pasażerów do awaryjnego lądowania. Po wykonaniu powyższych czynności załoga rozpoczęła podejście do lądowania z jednym pracującym silnikiem i wylądowała bez następstw o godz.16:36.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk-Rębiechowo (EPGD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC8-400-2
Znaki rejestracyjne: SP-EQL
Numer akt: 2021/2918
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2021_2918_uchwala.pdf | 269.19 KB |