Lokalizacja
Opis: Dnia 28 sierpnia 2017 r. o godzinie 15:10 UTC, po starcie samolotu do planowanego rejsu z EPWA do EPKT, podczas chowania podwozia, zaświeciła się sygnalizacja AMBER R DOOR (RIGHT MAIN GEAR DOOR NOT CLOSED)1 oraz RED RIGHT (RIGHT LANDING GEAR NOT LOCKED UP)2. Załoga wykonała czynności zgodnie z listą kontrolną - ALTERNATE LANDING GEAR EXTENSION3. Samolot został zawrócony na lotnisko startu, gdzie wykonano lądowanie awaryjne - bez następstw. Samolot został przekazany obsłudze technicznej. Podczas sprawdzania elementów układu stwierdzono pęknięcie sprężyny układu blokowania podwozia na zamku.
Miejsce zdarzenia: CTR WAW
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2314/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_2314_17.pdf | 141.02 KB |