Lokalizacja
Opis: Zbliżenia się dwóch statków powietrznych A320 i RJ1H. Uczestnicy zdarzenia to samoloty dolotowe do EPWA zaplanowane przez punkt BIMPA. Po nawiązaniu kontaktu radiowego przez załogę RJ1H na poziomie lotu (FL) 280 załoga otrzymała zezwolenie na zniżania do FL200. Załoga samolotu A320 otrzymała zezwolenie zniżania do FL290. Spodziewana minimalna odległość miała wynosić 7NM. Z powodu zmniejszającej się minimalnej odległości pomiędzy samolotami kontroler (krl) GAT ACC EPWW ustawił samoloty, tak aby zachowana była podłużna separacja na przekazanie do APP Warszawa. Załoga RJ1H otrzymała polecenie utrzymywania prędkości IAS 270 węzłów lub mniej, a po chwili instrukcję wykonania zakrętu w lewo na kurs 60 stopni. Załoga A320 otrzymywała instrukcje schodkowego zniżania. W trakcie przelotu samolotu RJ1H przez FL260 załoga A320 otrzymała instrukcje zniżania do FL260. Po chwili system wygenerował ostrzeżenia STCA. Najmniejsza odnotowana odległość pomiędzy samolotami wyniosła 6,9 NM w poziomie i 600 FT w pionie przy wymaganych 7 NM w poziomie lub 1000 FT w pionie.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Airbus A320 oraz BAE SYSTEMS AVRO RJ-100
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 324/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0324_rk.pdf | 225.1 KB |