Lokalizacja
Opis: Po starcie z lotniska Szczecin-Goleniów pilot wykonał odlot na wznoszeniu do poziomu FL110. Na wysokości około 3200 stóp na wyświetlaczu CAD pojawiła się przestroga F PUMP AFT, co oznacza awarię lub pracę w stanie suchym (pompa nie jest zanurzona w paliwie) tylnej pompy przepompowującej. Główny zbiornik paliwa był prawie pełny a bezpiecznik pompy załączony. Zgodnie z zaleceniami listy kontrolnej w sytuacjach awaryjnych pilot wyłączył pompę. Pilot podjął decyzję o przerwaniu wykonywanego zadania i powrocie na lotnisko startu. O podjętej decyzji oraz o awarii pompy pilot poinformował kontrolera TWR lotniska Szczecin-Goleniów. Otrzymał zgodę na podejście do lądowania. Lądowanie nastąpiło o godzinie 14:32. Śmigłowiec został zawieszony w eksploatacji i przekazany do Stacji Obsługi Technicznej.
Miejsce zdarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów (EPSC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC135P+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 444/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0444_u.pdf | 167.8 KB |