Lokalizacja
Opis: Po starcie przednie podwozie samolotu nie schowało się. Pilot przestawił dźwignię podwozia z powrotem w położenia „wypuszczone” – podwozie zostało wypuszczone i zablokowane, co zostało zasygnalizowane świeceniem się trzech zielonych lampek. Podjęta została decyzja o powrocie na lotnisko startu bez deklarowania sytuacji awaryjnej. Jak relacjonuje pilot, w fazie wyrównania, tuż przed dotknięciem pasa, wydawało mu się, że samolot znajduje się zbyt nisko, dlatego zdecydował się odejść na krąg i uzyskać potwierdzenie kontrolerów, że podwozie zostało wypuszczone. Po uzyskaniu tego potwierdzenia, po kolejnym kręgu, samolot bezpiecznie wylądował na pasie.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Wrocław-Strachowice (EPWR)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Mewa M-20
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 281/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2012_0281_u.pdf | 152.34 KB |