Lokalizacja
Opis: Zbliżenie się dwóch statków powietrznych podczas wektorowania radarowego w sektorze GAT ACC T. W zdarzeniu udział brały samoloty: A320 lecący po prostej do punktu nawigacyjnego MAPIK na FL 370, którego załoga otrzymała polecenie wykonania zakrętu w prawo o 10 stopni oraz samolot A321 wznoszący się do FL 290 po starcie (z LKPR). Załoga A321 po zgłoszeniu się na łączność otrzymała również polecenie wykonania zakrętu o 10 stopni w prawo i zezwolenie na wznoszenie do docelowego poziomu FL 330. Pomiar odległości pomiędzy ww. samolotami wynosił stabilne ~7,4 NM. Po kilku minutach, w czasie których pomiar wskazywał na separację powyżej 7,3 NM załoga A320 zapytana o dystans do TOD zgłosił gotowość do zniżania. Załoga A320 otrzymała zezwolenie zniżania do FL 190 utrzymując aktualny kurs. Samoloty nie zmieniały istotnie swoich prędkości. Około 10 sekund przed minięciem pomiar odległości między nimi spadł do -7,1 NM, w związku z czym załoga A320 otrzymała polecenie wykonania zakrętu o dodatkowe 10 stopni. W momencie mijania się samolotów pomiar wyniósł 6,93 NM (minimum separacji 7NM). Po uzyskaniu separacji A321 wznowił własną nawigację, a A320 na życzenie APP EPKK kontynuował przez jakiś czas lot z aktualnym kursem.
Miejsce zdarzenia: Rejon Informacji Powietrznej Warszawa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Airbus A320 i Airbus A321
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 524/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0524_rk.pdf | 222.93 KB |