Lokalizacja
Opis: W drugim zakręcie lotu po kręgu, przed odlotem na trasę nastąpił ponownie wyczuwalny spadek mocy silnika. Po kilku sekundach sytuacja wróciła do normy. Po 7 – 8 minutach lotu wystąpiły przez około 15 sekund drgania silnika i spadek obrotów do 2000 obr./min.. Ciśnienie i temperatura oleju była w normie. Po około 2 minutach wystąpiły silne drgania samolotu, a obroty spadły do wartości 1800 – 1700 i słychać było metaliczne dźwięki aż do momentu wyłączenia silnika. Pilot wykonał zakręt w kierunku lotniska (wysokość 1500 ft, odległość od lotniska 13 km), ale ocenił, że nie doleci do lotniska i natychmiast wybrał do awaryjnego lądowania widoczną pod lewym skrzydłem łąkę. W tym czasie pilot wyszukując miejsca do lądowania nie obserwował ciśnienia i temperatury oleju. Na wysokości około 500 ft wyłączył się silnik. Lądowanie odbyło się bez następstw.
Miejsce zdarzenia: Polkowice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 152
Znaki rejestracyjne: SP - FZK
Numer akt: 1695/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
uchwala_1695_19.pdf | 704.99 KB |