Data zdarzenia:
20 June, 2008 (godzina nieokreślona)
Lokalizacja
Poland
53° 39' 33.7032" N, 14° 31' 11.2836" E
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 375/08
Miejsce zdarzenia: Trzebież k/Szczecina
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Mi-2
Znaki rejestracyjne: SP-SGN
Przyczyna incydentu:
przyczyną incydentu polegającego na braku możliwości obracania wałem turbosprężarki
silnika GTD-350 było pękniecie śruby 89.00.1576 w zespole aparatu kierującego turbiny
sprężarki i zakleszczenie się oberwanego łba śruby między zamkami łopatek turbiny
sprężarki a aparatem kierującym turbiny sprężarki.
Wobec wcześniejszego wprowadzenia przez producenta silnika Karty Zmian Konstrukcyjnych
Nr 1165170098 dotyczącej zmiany momentu dokręcania śrub 89.00.1576 PKBWL nie proponuje
zaleceń profilaktycznych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2008_375_U.pdf | 60.07 KB |
comments powered by Disqus