Brak możliwości hamowania z użyciem podstawowej instalacji hamulcowej podczas lądowania samolotu Cessna 525A SP-DLB wskutek usterki przełącznika Squat-Switch 1418/10

Data zdarzenia: 
20 December, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Germany
48° 20' 31.3872" N, 11° 46' 25.6152" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1418/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Monachium (EDDM)
Państwo: Niemcy

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 525A Citation CJ2+
Znaki rejestracyjne: SP-DLB

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na utracie możliwości hamowania przez podstawową
instalację hamulcową samolotu, było zanieczyszczenie przełącznika Squat-Switch („ziemia-
lot”) na lewym zespole podwozia głównego samolotu i jego pozostanie z tego powodu po
przyziemieniu w położeniu „lot”, co spowodowało niemożność uruchomienia pompy
hydraulicznej oraz brak możliwości zasilania instalacji hamulcowej płynem pod ciśnieniem.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja nie formułuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_1418_U.pdf57.28 KB
comments powered by Disqus