Zdarzenie samolotu CESSNA C525A SP-KCK na trasie Warszawa-Paryż Le Bourget 783/11

Data zdarzenia: 
7 July, 2011 (godzina nieokreślona)

Opis: Podczas przelotu na poziomie FL450 pojawiła się informacja "DOOR SEAL" bez innych objawów. W kilka sekund po rozpoczęciu zniżania do FL310 załoga usłyszała głośny dźwięk - syk uciekającego powietrza z okolic głównych drzwi. Natychmiast rozpoczęła zniżanie awaryjne, zgłaszając sytuację awaryjną kontrolerowi lotów. W czasie zniżania załoga zanotowała utratę ciśnienia w kabinie oraz chwilowe zapalenie się lampki "CABIN ALT". Maksymalna wysokość kabinowa była pomiędzy 10000, a 14000 ft. Dekompresja była powolna i nie zauważono żadnych objawów fizjologicznych u załogi i pasażera. Piloci korzystali z masek tlenowych. Samolot wylądował we Frankfurcie bez żadnych innych przeszkód. Po przebazowaniu do Dusseldorfu, w trakcie inspekcji uszczelnienia drzwi stwierdzono przyczynę dekompresji. Usterkę usunięto, wykonano test ciśnieniowy oraz lot próbny. Samolot został dopuszczony do eksploatacji.

Miejsce zdarzenia: Trasa Warszawa-Paryż Le Bourget

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot CESSNA C525A

Znaki rejestracyjne: SP-KCK

Numer akt: 783/11

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20110783U.pdf205.75 KB
comments powered by Disqus