Opis: Podczas przelotu na poziomie FL450 pojawiła się informacja "DOOR SEAL" bez innych objawów. W kilka sekund po rozpoczęciu zniżania do FL310 załoga usłyszała głośny dźwięk - syk uciekającego powietrza z okolic głównych drzwi. Natychmiast rozpoczęła zniżanie awaryjne, zgłaszając sytuację awaryjną kontrolerowi lotów. W czasie zniżania załoga zanotowała utratę ciśnienia w kabinie oraz chwilowe zapalenie się lampki "CABIN ALT". Maksymalna wysokość kabinowa była pomiędzy 10000, a 14000 ft. Dekompresja była powolna i nie zauważono żadnych objawów fizjologicznych u załogi i pasażera. Piloci korzystali z masek tlenowych. Samolot wylądował we Frankfurcie bez żadnych innych przeszkód. Po przebazowaniu do Dusseldorfu, w trakcie inspekcji uszczelnienia drzwi stwierdzono przyczynę dekompresji. Usterkę usunięto, wykonano test ciśnieniowy oraz lot próbny. Samolot został dopuszczony do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Trasa Warszawa-Paryż Le Bourget
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot CESSNA C525A
Znaki rejestracyjne: SP-KCK
Numer akt: 783/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110783U.pdf | 205.75 KB |