Zgaśnięcie prawego silnika w czasie kołowania samolou Cessna 525 SP-KCK 288/08

Data zdarzenia: 
29 May, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 22' 0.0012" N, 13° 30' 11.9988" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 288/08

Miejsce zdarzenia: Berlin-Tempelhof
Państwo: Niemcy

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot C-525
Znaki rejestracyjne: SP-KCK

Przyczyna incydentu:
Ustawienie ograniczników ciągu silników (thrust attenuators) podczas kołowania na STOW (schowane) i silne porywy tylnego wiatru podczas kołowania, które spowodowały zgaśnięcie prawego silnika.

Zalecenia profilaktyczne:
Przy silnych podmuchach wiatru zaleca się kołowanie z ogranicznikami ciągu silników (thrust attenuators) ustawionymi na AUTO.

ZałącznikWielkość
2008_288_U.pdf56.1 KB
comments powered by Disqus