Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 686/11
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34 Seneca V
Znaki rejestracyjne: SP-OTA
Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu lotniczego było uszkodzenie dętki
ogumienia w miejscu wklejenia wentyla, spowodowane lokalnym zmniejszeniem
wytrzymałości jej materiału wskutek częstego i zbyt silnego hamowania, prowadzącego do
przemieszczania się dętki na obręczy koła, do czego mogło dochodzić podczas
wcześniejszego użytkowania samolotu do lotów szkolnych.
Zalecenia profilaktyczne:
Zwrócenie uwagi personelowi Fly Jet sp. z o.o. na stosowanie odpowiednich sił podczas
hamowania po lądowaniu, unikanie stosowania sił maksymalnych i odpowiednie położenie
stóp na pedałach steru kierunku dla unikania przypadkowego naciśnięcia pedałów
hamulcowych w nieodpowiedniej chwili.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_686_U.pdf | 58.65 KB |