Uszkodzenie dętki i utrata powietrza w kole podwozia głównego samolotu Piper PA-34 Seneca SP-OTA podczas kołowania 686/11

Data zdarzenia: 
22 June, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 52.4664" N, 20° 58' 40.0548" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 686/11

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34 Seneca V
Znaki rejestracyjne: SP-OTA

Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu lotniczego było uszkodzenie dętki
ogumienia w miejscu wklejenia wentyla, spowodowane lokalnym zmniejszeniem
wytrzymałości jej materiału wskutek częstego i zbyt silnego hamowania, prowadzącego do
przemieszczania się dętki na obręczy koła, do czego mogło dochodzić podczas
wcześniejszego użytkowania samolotu do lotów szkolnych.

Zalecenia profilaktyczne:
Zwrócenie uwagi personelowi Fly Jet sp. z o.o. na stosowanie odpowiednich sił podczas
hamowania po lądowaniu, unikanie stosowania sił maksymalnych i odpowiednie położenie
stóp na pedałach steru kierunku dla unikania przypadkowego naciśnięcia pedałów
hamulcowych w nieodpowiedniej chwili.

ZałącznikWielkość
2011_686_U.pdf58.65 KB
comments powered by Disqus