Lokalizacja
Opis: W trakcie kołowania samolotu do startu włączyła się sygnalizacja „MASTER CAUTION FUEL” oraz alert „FUEL FILTER BYPASS” dotyczący silnika nr 1. Załoga zatrzymała samolot na drodze kołowania i poinformowała o zaistniałej sytuacji personel organu kontroli lotniska (TWR) prosząc jednocześnie o zgodę na powrót na płytę postojową. W trakcie oczekiwania na zgodę załoga rozpoczęła wykonanie NNC (Non Normal Checklist) „FUEL FILTER BYPASS”. Informacje zawarte w NNC okazały się nieprzydatne, ponieważ dotyczyły jedynie zdarzeń zaistniałych w powietrzu a nie na ziemi. Po kilku sekundach alert „FUEL FILTER BYPASS” wyłączył się, by po ok. 33 s włączyć się ponownie. W międzyczasie TWR zezwoliła załodze na kołowanie na płytę postojową. W trakcie kołowania alert „FUEL FILTER BYPASS” wyłączył się ponownie. Po dotarciu do płyty postojowej samolot został przekazany przez załogę personelowi technicznemu operatora.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing B737-800
Znaki rejestracyjne: SP-ENL
Numer akt: 2020/2521
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_2521_uchwala.pdf | 139.53 KB |