Nieprawidłowe działanie układu sygnalizacji położenia podwozia głównego przyczyną lądowania na lotnisku startu 341/14

Data zdarzenia: 
23 March, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Lotnisko Katowice-Pyrzowice (EPKT)
Poland
50° 12' 18.1188" N, 19° 3' 40.6044" E

Opis: Po starcie, po wykonaniu After Takeoff Procedure i listy kontrolnej After Takeoff załoga stwierdziła, że świeci się czerwona lampka kontrolna LEFT GEAR lewego podwozia głównego (informacja o niezgodności położenia podwozia z pozycją dźwigi Landing Gear Lever). Wykonano listę kontrolną NNC GEAR DISAGREE. Wykonanie czynności nakazanych listą kontrolną nie wpłynęło na sygnalizację. Załoga podjęła decyzję o lądowaniu na lotnisku startu. Po wypaleniu paliwa w celu uzyskania masy do lądowania wypuszczono podwozie. Lądowanie odbyło się prawidłowo.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Katowice-Pyrzowice (EPKT)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 341/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0341_u.pdf204.63 KB
comments powered by Disqus