Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 503/11
Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk - Rębiechowo (EPGD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Saab SF-340A
Znaki rejestracyjne: SP-KPZ
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na wykonaniu lądowania z asystą służb lotniskowych z
powodu stwierdzenia braku sygnalizacji właściwego położenia podwozia przedniego, była
nieprawidłowa sygnalizacja położenia podwozia, spowodowana zacięciem się jednej pary
styków przełącznika sygnalizacji położenia podwozia.
Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje środki profilaktyczne, podjęte przez SprintAir SA:
1. Zapoznanie personelu latającego z incydentem,
2. Sprawdzenie i czyszczenie styków przełącznika sygnalizacji położenia podwozia
przedniego na samolocie SP-KPZ,
3. Zaplanowanie prewencyjnej wymiany przełącznika sygnalizacji położenia podwozia
przedniego na samolocie SP-KPZ,
4. Sprawdzenie przełącznika sygnalizacji położenia podwozia przedniego na innych
samolotach SprintAir podczas prac okresowych.
Komisja nie proponuje innych środków profilaktycznych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_503_U.pdf | 59.37 KB |