Lądowanie z asystą służb lotniskowych samolotu Saab 340A SP-KPZ spowodowane usterką sygnalizacji położenia podwozia 503/11

Data zdarzenia: 
24 May, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
54° 22' 25.0896" N, 18° 29' 10.446" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 503/11

Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk - Rębiechowo (EPGD)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Saab SF-340A
Znaki rejestracyjne: SP-KPZ

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na wykonaniu lądowania z asystą służb lotniskowych z
powodu stwierdzenia braku sygnalizacji właściwego położenia podwozia przedniego, była
nieprawidłowa sygnalizacja położenia podwozia, spowodowana zacięciem się jednej pary
styków przełącznika sygnalizacji położenia podwozia.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje środki profilaktyczne, podjęte przez SprintAir SA:
1. Zapoznanie personelu latającego z incydentem,
2. Sprawdzenie i czyszczenie styków przełącznika sygnalizacji położenia podwozia
przedniego na samolocie SP-KPZ,
3. Zaplanowanie prewencyjnej wymiany przełącznika sygnalizacji położenia podwozia
przedniego na samolocie SP-KPZ,
4. Sprawdzenie przełącznika sygnalizacji położenia podwozia przedniego na innych
samolotach SprintAir podczas prac okresowych.
Komisja nie proponuje innych środków profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2011_503_U.pdf59.37 KB
comments powered by Disqus