Lokalizacja
Opis: Dnia 24.06.2011 podczas dobiegu z użyciem rewersu po lądowaniu w EDDT nastąpiło rozłączenie połówek steru wysokości. Sygnalizacja rozłączenia połówek steru nie aktywowała się po lądowaniu, lecz dopiero podczas kołowania na start do kolejnego lotu, po zwolnieniu blokady sterów (Gust Lock). Załoga zawróciła na stanowisko, lot odwołano. Następnego dnia ekipa techniczna przeprowadziła usprawnienie samolotu, który wrócił lotem technicznym do EPWA. W bazie technicznej LOT AMS połączono połówki steru; po wcześniejszym incydencie 535/11 wykonano przy tym przegląd mechanizmu przed ponownym zamontowaniem na samolocie. Stwierdzono przykładanie dużych sił na wolancie w trakcie użycia rewersu po lądowaniu. Przypadek rozłączenia połówek steru wysokości na tym samolocie więcej się od tego czasu nie powtórzył.
Miejsce zdarzenia: EDDT, Berlin/Tegel
Państwo: Niemcy
Rodzaj i typ statku powietrznego: ATR-72-200
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 712/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_0712_u.pdf | 206.85 KB |