Lokalizacja
Opis: Pilot-dowódca statku powietrznego (egzaminator ULC) wraz z pilotem podlegającym sprawdzeniu wykonywali na samolocie Piper PA-30 lot egzaminacyjny celem przedłużenia ważności uprawnienia MEP(L). Start odbył się z lotniska Warszawa/Modlin (EPMO) o godz. 08:30 LMT. Plan lotu (trasa): EPMO DCT EPMO/I DCT EPMO/H DCT EPMO/S DCT EPMO/Y DCT EPMO/I DCT EPMO. Podczas powrotu ze strefy pilotażu (kierunek północny od lotniska EPMO) wykonywano podejście do lądowania do pasa 26. Około godziny 09:20 załoga stwierdziła brak sygnalizacji o wypuszczonym i zablokowanym podwoziu oraz zgłosiła ten fakt do TWR EPMO (zgłoszono sytuację awaryjną). Kontroler TWR EPMO odseparował inne statki powietrzne oraz zawiesił korespondencję radiową do odwołania. Załoga wykonała przelot na małej wysokości wzdłuż drogi startowej (low-pass), podczas którego Dyżurny Operacyjny Portu Lotniczego (DOPL EPMO) oraz kontroler TWR EPMO stwierdzili fakt wypuszczenia podwozia – kontroler TWR przekazał tę informację załodze samolotu.
Po odejściu na drugi krąg (go-around) załoga wykonała checklistę awaryjną oraz sprawdziła działanie mechanizmu wypuszczania podwozia. Stwierdziła, że działa on prawidłowo, potwierdzając jednocześnie wypuszczenie przedniej goleni w lusterku zamontowanym po lewej stronie. Zdecydowano się wykonać podejście do lądowania oraz lądować w asyście Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej (LSRG EPMO). Samolot wylądował bez następstw o godz. 9:30 na DS 26 lotniska EPMO, a następnie skołował w asyście DOPL na płaszczyznę postojową S.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Modlin (EPMO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA-30 Twin Comanche
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 577/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0577_rk.pdf | 679.48 KB |