Lokalizacja
Opis: 27 kwietnia 2020 roku załoga z Akademickiego Centrum Szkolenia Lotniczego LAW w Dęblinie miała zaplanowany lot szkolny po trasie Dęblin, Lublin Radawiec, Dęblin. Lot był wykonany wg przepisów VFR-dzień. Po starcie uczeń-pilot zakręcił hamulec cierny „FRICTION” dźwigni skoku i mocy na wymaganej wartości 80% mocy. Po dolocie do lotniska Lublin Radawiec podchodząc do lądowania uczeń-pilot stwierdził, że blokada hamulca dźwigni skoku i mocy nie daje się odkręcić. Utrzymując bezpieczną wysokość załoga podjęła próbę odkręcenia hamulca ciernego, która zakończyła się niepowodzeniem. W związku z powyższym załoga podjęła decyzję o powrocie na lotnisko startu. Po dolocie do Dęblina załoga otrzymała zezwolenie na lądowanie sposobem samolotowym na pasie trawiastym. Podczas podejścia do lądowania na polecenie instruktora, uczeń-pilot używając dużej siły przemieścił dźwignię skoku i mocy, zmniejszając moc do 40%. Otrzymana wartość mocy umożliwiła załodze bezpieczne lądowanie sposobem samolotowym.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Dęblin (EPDE)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Guimbal-Cabri-G2
Znaki rejestracyjne: SP-NAL
Numer akt: 1137/20
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_1137_uchwala.pdf | 140.98 KB |