Lokalizacja
Opis: W dniu 25 września 2017 roku o godzinie 16:30 LMT pilot instruktor z uczniem na lotnisku w Sochaczewie wykonywali loty szkolne. W trakcie wykonywania imitacji autorotacji ze zdławionym silnikiem po odzyskaniu mocy załoga miała zamiar wykonania „flare” (tzw. przełamanie) i przejścia na drugie okrążenie. Podczas wykonywania „flare” doszło do gwałtownego spadku obrotów silnika (poniżej 2000 obr/min). Pilot instruktor zareagował zwiększeniem obrotów silnika „twist gripem” dzięki czemu nie doszło do niekontrolowanego zderzenia z ziemią. W trakcie wykonywania manewru zniżania włączała się sygnalizacja (mruganie) lampki governora. Po wylądowaniu i wyłączeniu silnika, podczas sprawdzania systemów pokładowych wyświetlił się komunikat „awaria przepustnicy”.
Miejsce zdarzenia: Sochaczew
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Guimbal Cabri G2
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2595/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20172595rk.pdf | 202.03 KB |