Przegrzanie układu hamulcowego samolotu PZL M-20 Mewa SP-TUD podczas kołowania z tylnym wiatrem 269/07

Data zdarzenia: 
28 May, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Jasionka
Poland
50° 6' 20.1852" N, 22° 2' 54.7116" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 269/07

Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów - Jasionka (EPRJ)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot PZL M-20 Mewa
Znaki rejestracyjne: SP-TUD

Przyczyna incydentu:
Częste używanie hamulców przez studenta, podczas długotrwałego kołowania z tylnym wiatrem, co doprowadziło do przegrzania instalacji hamulcowej i wrzenia płynu hamulcowego, a także nadmiernego zużycia klocków hamulcowych, zacisków i uszczelnień

Zalecenia profilaktyczne:
- dokonać przeglądu instalacji hamulcowej i wymienić uszkodzone elementy oraz płyn hamulcowy w instalacji
- omówić zdarzenie z kadra lotno-techniczną i studentami OKL Politechniki Rzeszowskiej na odprawach przedlotowych i rocznej analizie BL OKL

ZałącznikWielkość
2007_269_U.pdf766.98 KB
comments powered by Disqus