Lokalizacja
Opis: Podczas lotu wyczuwalna była lekka wibracja w kokpicie i przedniej części kabiny pasażerskiej. Pilot zmniejszył prędkość z Mach 0,845 do Mach 0,810 i wibracja ustała. Wskazania pracy silników były prawidłowe. Po lądowaniu służby techniczne wykonały przegląd wg instrukcji IAC DMCB787-A-05-51-38-00A-A RAF, wykrywając zniszczony (ukręcony) wał napędowy pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) z samolotu i złożyły raport GSR. W ocenie kapitana nie było zagrożenia bezpieczeństwa lotu i dlatego raport ASR nie został złożony. Jest to drugi przypadek ukręcenia wału napędowego pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) stwierdzony na samolocie Boeing 787 w PLL „LOT”.
Miejsce zdarzenia: FIR Shannon
Państwo: Irlandia
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 787-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1540/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1540_rk.pdf | 272.87 KB |