Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania na pas 11 w WAW na wysokości 3000 feet, Załoga przestawiła dźwignię sterowania klapami w pozycję 1. W tym momencie pojawiła się sygnalizacja SLAT FAIL. Załoga poinformowała KRL o problemie i poprosiła o wektorowanie celem pozyskania czasu na realizację zadań zgodnie z checklistą. Po powtórnym przestawieniu dźwigni klap zgodnie z checklistą, usterka ustąpiła. Poproszono KRL o następne podejście. Lądowanie przebiegło bez zakłóceń. Załoga dokonała odpowiednich wpisów w dokumentacji pokładowej. Mechanik przeprowadził testy systemu i dopuścił samolot do lotu. Kapitan omówił przebieg zdarzenia w rozmowie telefonicznej z Działem Bezpieczeństwa Lotniczego. DBL uznał działanie załogi jako prawidłowe i odstąpił od formułowania wniosków profilaktycznych.
Na tym samolocie, usterka SLAT FAIL pojawiała się jeszcze dwukrotnie. Każdorazowo przeprowadzenie naprawy poprzez odpowiednie testy przynosiło pozytywne rezultaty. W dniu 31.03.2014, po ponownym pojawieniu się usterki , przeprowadzono dodatkowe badania i w ich wyniku wykonano naprawę systemu poprzez wymianę siłowników slotów oraz czujników położenia slotów.
Miejsce zdarzenia: TMA EPWA
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EMBRAER ERJ170-200
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 356/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0356_u.pdf | 255.45 KB |