Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1314/10
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 777-200 / samolot Embraer 170
Znaki rejestracyjne: OE-LPD / SP-LDG
Prawdopodobną przyczyną incydentu lotniczego było:
Nieutrzymanie przez załogę samolotu SP-LDG zalecanej prędkości pionowego wznoszenia
1000 ft/min w końcowej fazie (1000 ft przed osiągnięciem nakazanego poziomu) dolotu do
nakazanego poziomu FL 370.
Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia mogła być, stwierdzona przez załogę samolotu
E-170, obecność po obu stronach kadłuba lodu umiejscowionego w okolicach dajników ciśnienia co
mogło powodować zakłócenia poprawności wskazań wysokościomierzy.
Zalecenia profilaktyczne:
• Przypomnieć załogom operatora o konieczności zastosowania się do istniejącego zalecenia
ograniczenia pionowej prędkości 1000 ft/min na 1000 ft przed osiągnięciem nakazanego
poziomu/wysokości lotu;
• O zaistniałym zdarzeniu powiadomić pilotów operatora.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_1314_U.pdf | 58.7 KB |