Lokalizacja
Opis: Po nabraniu wysokości do około 90 m i wykonaniu łagodnych zakrętów pilot zaczął obniżać lot do wysokości około 60 m. Zdaniem badających, pilot rozpoczął dezaktywację systemu AFS będąc na zniżaniu jednak nie przebiegło to prawidłowo. Na zarejestrowanym obrazie widać, jak paralotnia obniżając się przyspiesza i jednocześnie następuje odchylenie jej toru lotu w prawo. Skrzydło zaczęło zmieniać kierunek lotu odchylając go w prawo. Pilot, chcąc utrzymać kierunek, najprawdopodobniej odruchowo zaciągnął lewą linkę sterowniczą. czym doprowadził do gwałtownego zakrętu w lewo połączonego z dużą utratą wysokości i kolejno do konfiguracji przypominającej spiralny upadek, z komorami skierowanymi w kierunku ziemi, wózkiem powyżej skrzydła i znaczną prędkością obrotu. Doszło do uszkodzenia linek nośnych AP1 i AP2, co najprawdopodobniej skutkowało zniszczeniem skrzydła wzdłuż zszycia i zderzeniem motoparalotni z ziemią.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Płock (EPPL)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Skrzydło – prod. Dudek Paragliders, Hadron XX 20, Napęd AIRONE.PRO silnik POLINI THOR 250
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 761/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_0761_rw.pdf | 509.76 KB |
raport_koncowy_761_16.pdf | 1.34 MB |