Lokalizacja
Opis: Dnia 30.05.2011 podczas dobiegu z użyciem rewersu (przy wykorzystaniu 50% dostępnej dla rewersu mocy) po lądowaniu w EPWA, przy prędkości 60kt nastąpiło rozłączenie połówek steru wysokości. Sygnalizacje PITCH DISCONNECTED oraz MASTER WARNING pojawiły się przed zakończeniem dobiegu. Samolot po usprawnieniu dopuszczono do eksploatacji. W dniu następnym (31.05.2011) sytuacja powtórzyła się podczas lądowania w EPSC (brak raportu). Samolot powrócił do EPWA lotem technicznym z dopuszczeniem wg MEL 27-37-1 i został przekazany służbom technicznym, które w dniach 31.05-04.06.2011 dokonały jego naprawy, w ramach której wykonano połącznie sterów (JIC 27-31-42 REA 10000) i przeprowadzono demontaż mechanizmu oraz jego sprawdzanie wg podręcznika obsługowego TPE/675/11 (zgodnie z zaleceniami uchwał PKBWL 451/08 i 542/08). Stwierdzono korozję i luzy na łożyskach mechanizmu. Po naprawie samolot wrócił do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: EPWA, Warszawa/Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: ATR-72-200
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 535/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_0535_u.pdf | 196.02 KB |