Lokalizacja
Opis: Po uruchomieniu silników śmigłowca przed startem do misji HEMS, na wyświetlaczu CAD
pojawił się komunikat przestrogi ENG CHIP prawego silnika. Użycie przez pilota spalacza opiłków
(CHIP BURNER) nie spowodowało zgasniecia przestrogi. Pilot wyłaczył silniki i zgłosił zdarzenie,
zgodnie z obowiązującym w Zakładzie systemem raportowania. Mechanik stwierdził opiłek na
magnetycznym wykrywaczu opiłków. Wykonano inspekcje systemu detekcji opiłków zgodnie
z EMM 79-21-00, pkt 6,A,B,C. W ramach sprawdzenia wykonano uruchomienie śmigłowca,
ponowne sprawdzenie magnetycznego wykrywacza opiłków i filtra oleju. Sprawdzenie wypadło
pozytywnie, śmigłowiec dopuszczono do eksploatacji. Zgodnie z EMM po kolejnych 10 godzinach
lotu zostanie sprawdzony magnetyczny wykrywacz opiłków, a po 50 godzinach ponownie
sprawdzeniu będzie poddany magnetyczny wykrywacz opiłków oraz filtr oleju.
Miejsce zdarzenia: Filia SP ZOZ LPR na lotnisku Kraków-Balice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłwiec EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne: SP-HXL
Numer akt: 530/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20120530U.pdf | 54.65 KB |