Lokalizacja
Opis: Samolot z pasażerem na pokładzie wykonywał lot po kręgu nadlotniskowym lotniska Olsztyn-Dajtki. Podczas wykonywania podejścia do lądowania, na wysokości ok. 150 m pojawiły się drgania silnika. Silnik pracował nieprawidłowo, obroty spadły a próba ich zwiększenia pogłębiła drgania do tego stopnia, że pilot zdecydował o wyłączeniu silnika i awaryjnym lądowaniu na lotnisku. Wysokość była wystarczająca do bezpiecznego lądowania. Pilot ustalił lot ślizgowy na podejściu do asfaltowego pasa 09, wyłączył iskrowniki oraz główny włącznik prądu. Klapy pozostawały w położeniu schowanym. Następnie pilot uruchomił włącznik wypuszczania podwozia. Samolot wyposażony jest w elektryczny system wypuszczania podwozia, który nie mógł działać po wyłączeniu zasilania. Podwozie nie zostało wypuszczone, co spowodowało uszkodzenia samolotu podczas lądowania. O godz. 13:13 czasu lokalnego samolot przyziemił w połowie długości pasa ze schowanym podwoziem, wyłączonym silnikiem i wiatrakującym śmigłem. Po zetknięciu z pasem, samolot odbił się na wysokość ok. 0,5 m, ponownie przyziemił przebywając jeszcze ok. 200 m po torze lekko odchylającym się w lewo. Samolot zatrzymał się na pasie. Pilot i pasażer nie odnieśli obrażeń i opuścili samolot o własnych siłach.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Olsztyn-Dajtki (EPOD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bristell UL RG
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2121/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_2121_rk_1.pdf | 470.69 KB |