Samoczynne wyłączenie silnika śmigłowca LPR Mi-2 w wyniku zapowietrzenia pompypaliwowej 52/03

Data zdarzenia: 
31 May, 2003 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Konary
Poland
52° 43' 32.6064" N, 18° 29' 48.8256" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca
zdarzenia numer: 52/03

Miejsce zdarzenia: Konary (?)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Mi-2
Znaki rejestracyjne: SP-ZXU

Przyczyna incydentu: Uszkodzenie przekaznika cewki elektromagnesu TKJe-52PK sterujacego zaworem paliwa
rozruchowego. W wyniku tego uszkodzenia nie doszło do zaprzestania pracy zaworu
paliwa rozruchowego po 15 sekundzie od rozruchu, co spowodowało nieprawidłowosci w
podawaniu paliwa podczas lotu, które doprowadziły do zapowietrzenia pompy paliwowej
silnikowej typu, PNRP-3 i w rezultacie do samoczynnego wyłaczenia silnika.

Zalecenia profilaktyczne: Wydano polecenie przegladu cewki zaworu paliwa w wszystkich smigłowcach eksploatowanych
w SP ZOZ LPR, zgodnie z zaleceniami sformułowanymi w pismie wydanym przez PZL Swidnik
nr HNS-590/500/2003.

ZałącznikWielkość
Uchwała61.62 KB
comments powered by Disqus