Lokalizacja
Opis: Samolot A330-300 (A333) wykonujący lot na trasie z EKCH do OBTD otrzymał instrukcję wznoszenia do FL390. Ze względu na potencjalnie konfliktowy wobec jego trasy przelot B737-800 (B738) na FL380, załoga A333 została zapytana przez kontrolera ruchu lotniczego (Krl) o możliwość zwiększenia pionowej prędkości wznoszenia do wartości 1200ft/min i utrzymania jej do osiągnięcia nakazanego poziomu lotu FL390. Załoga potwierdziła możliwość utrzymywania tej restrykcji. Kontroler ruchu lotniczego przekazuje załodze A333 informację o kolizyjnym ruchu lotniczym na FL380 w odległości 20NM. Pilot A333 potwierdził przyjęcie informacji o ruchu oraz przekazał, że obserwuje go na zobrazowaniu TCAS. Kontroler nakazuje załodze B737-800 skręt w lewo o 10 stopni i chwilę później załodze A333 skręt w lewo o 15 stopni. Samolot A333 przecina w tej chwili FL384 i po chwili ze względu na kolejny samolot na FL380, załoga A333 otrzymuje dalszą instrukcję skrętu o 15 stopni w lewo. W wyniku zastosowanych manewrów statki powietrzne znajdują się od siebie w odległości poziomej 5.18NM oraz 400ft odległości pionowej.
Miejsce zdarzenia: FIR EPWW
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: A330-300 i B737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1730/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2012_1730_u.pdf | 208.36 KB |