Zadziałanie urządzenia "stick shaker" podczas podejścia do lądowania samolotu ATR-42/500 SP-EDF 465/07

Data zdarzenia: 
22 October, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Balice
Poland
50° 4' 31.0548" N, 19° 45' 53.0136" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 465/07

Miejsce zdarzenia: lotnisko Kraków - Balice (EPKK)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-42/500
Znaki rejestracyjne: SP-EDF

Przyczyna incydentu:
w sytuacji braku danych zapisu parametrów lotu spowodowanych brakiem rejestratora
QAR nie jest możliwym ustalenie przyczyny zadziałania urządzenia „stick-shaker” podczas
opisanego zbliżania do lądowania.

Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi
w trakcie badania zdarzenia materiałami akceptuje dwa pierwsze zalecenia sprawozdania
końcowego:
− Powiadomić o zdarzeniu załogi podczas szkoleń okresowych;
− Powiadomić Szefa Szkolenia Lotniczego o przyczynach i wnioskach z prac Komisji.
Oraz dodaje następujące:
− Należy przypomnieć załogom o konieczności wyłączania progu zadziałania „stick-shaker”
w warunkach, w których już nie ma oblodzenia samolotu;
− Należy wnioskować do Kierownictwa EuroLOT S.A. o doposażenie samolotu SP-EDF
w QAR.

ZałącznikWielkość
2007_465_U.pdf68.98 KB
comments powered by Disqus