Lokalizacja
Opis: Podczas weryfikacji zespołów hamulcowych w trakcie obsługi hangarowej po 20 FH, stwierdzono na prawym zespole hamulcowym jednostronne odłączenie dwóch chomąt prowadzących CLIPROTOR) na zewnętrznym dysku (ROTOR DISK). Podczas badania takich zdarzeń na tym samolocie stwierdzono, że przyczyną urwania nitów łączących chomątka, było albo niewłaściwe zakuwanie nitów podczas montażu chomątek, lub nadmierny luz montażowy powstały w trakcie produkcji zespołu hamulcowego. Producent zespołu hamulcowego Goodrich Corporation Aircraft Wheels & Brakes Division wydał Service Bulletin nr 1138, w którym zaleca stosowanie nowego radiatora P/N 537-148-1. W ślad za tym Piaggio Aero Industries w dniu 25 09 2014 r., wydał Spare Part Bulletin N: 80102, w którym zaleca stosowanie wzmocnionego zespołu hamulcowego (Brake Assembly) P/N 2-1504-5 zamiast P/N 2-1504-4. W zakładzie będą zamawiane zespoły hamulcowe wg nowego P/N. Na samolocie zamontowany był zespół hamilcowy starego P/N z zapasów magazynowych.
Miejsce zdarzenia: Obsługa hangarowa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PIAGGIO P180 Avanti I
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 682/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0682_rk.pdf | 215.99 KB |