Skręcenie linek nośnych i twist czaszy spadochronu Cobalt 150 998/10

Data zdarzenia: 
4 September, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Radawiec
Poland
51° 13' 19.3728" N, 22° 23' 42.1836" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 998/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Lublin - Radawiec (EPLR)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Cobalt 150
Znaki rejestracyjne: -

Przyczyna incydentu:
Nie ustalono przyczyny incydentu polegającego na skręceniu linek nośnych i szybkich
obrotach czaszy – tzw. „twist”. Skoczek wyczepił czaszę główną i otworzył czaszę
zapasową.

Zalecenia profilaktyczne:
Zdarzenie omówiono ze skoczkami, dodatkowo zwrócono uwagę na prawidłowe wysokości
otwierania czaszy głównej i zapasowej.

ZałącznikWielkość
2010_998_U.pdf60.31 KB
comments powered by Disqus