Lokalizacja
Opis: Po starcie z lotniska Warszawa-Babice (EPBC) z pasa 10, między pierwszym a drugim zakrętem kręgu nadlotniskowego pilot śmigłowca usłyszał metaliczny, wibracyjny dźwięk, który po chwili ustał. Pilot przerwał wykonywanie zadania i powrócił na lotnisko startu. Podczas lotu parametry pracy układów śmigłowca nie wykazywały odchyleń od normy, jak również pilot nie zaobserwował jakichkolwiek niepokojących sytuacji. Po wylądowaniu dokonano oględzin śmigłowca. Stwierdzono oderwanie się fragmentu dolnej aluminiowej osłony (poszycia) kratownicy podwozia, której fragment, na skutek nieprawidłowego montażu został oderwany w locie przez napływające strugi powietrza. Fragment oderwanej osłony o wymiarach 40 x 12 cm spowodował uszkodzenie lakieru na lewej antenie, lewej osłonie, śmigiełku ogonowym oraz dwa małe wgniecenia na jednej z łopat śmigła ogonowego. Wgniecenia mieszczą się w dopuszczalnej tolerancji. Śmigłowiec po dokonaniu inspekcji według MM 2.520 p.A oraz 4.140 przez personel techniczny Heli Invest Services oraz wymianie uszkodzonej osłony został dopuszczony do normalnej eksploatacji.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_2129_u.pdf | 219.56 KB |