Lokalizacja
Opis: Około godziny 11:10 pilot uruchomił śmigłowiec, wykonał próbę silnika po czym o godzinie 11:16 wystartował w rejon planowanej inspekcji linii energetycznej. Po około 19 minutach lotu nastąpił nagły spadek obrotów połączony ze wzrostem wskazań ciśnienia ładowania do wartości 24-25 in Hg oraz nagłym wzrostem wibracji odczuwalnych w kabinie. Lot odbywał się na wysokości 500 ft AGL. Pilot podjął decyzję o awaryjnym lądowaniu zapobiegawczym w terenie przygodnym. Zmniejszył kąt skoku ogólnego aby nie dopuścić do spadku obrotów wirnika głównego. Podczas wyhamowania i przejścia do zawisu pojawił się sygnał dźwiękowy oraz wizualny „LOW RPM” świadczący o spadku obrotów wirnika głównego do 97%. Lądowanie odbyło się z krótkim dobiegiem o godz. 11:35 LMT.
Po lądowaniu pilot zauważył biały dym wydobywający się z tylnej części śmigłowca, natychmiast wyłączył silnik.
Miejsce zdarzenia: Bukowina, woj. dolnośląskie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłowiec R44 II
Znaki rejestracyjne: SP-HPL
Numer akt: 2020/0752
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_752_uchwala.pdf | 143.19 KB |