Lokalizacja
Opis: Podczas chowania podwozia po starcie z lotniska Warszawa-Babice, pilot zauważył, że pomimo przestawienia dźwigni podwozia w pozycji schowane, sygnalizacja podwozia wskazywała dalej „wypuszczone i zablokowane”. Sygnalizacja taka widniała przez cały okres lotu pomimo różnych położeń dźwigni podwozia. Faktycznie podwozie było schowane podczas całego lotu. Przed dolotem do lotniska Wrocław-Strachowice (EPWR) pilot poinformował kontrolera o problemach z podwoziem. Przed lądowaniem wykonano niski przelot w celu oceny pozycji podwozia, po czym wykonano lądowanie w asyście straży. Lądowanie odbyło się bez problemów.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Socata TB-21
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 166/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0166_rk.pdf | 206.67 KB |