Lokalizacja
Opis: Podczas lądowania w LWO doszło do przekroczenia dopuszczalnego współczynnika przyspieszenia pionowego. Maksymalna wartość współczynnika przyspieszenia wyniosła 2.09 G. Załoga zgłosiła do służb technicznych podejrzenie twardego lądowania oraz zaraportowała zdarzenie za pomocą ASR. Odczyt danych z rejestratora wykazał, że przyspieszenie pionowe przy lądowaniu przekroczyło I próg przeciążenia (Low Threshold), po którym wymagane jest wykonanie II fazy przeglądu po twardym lądowaniu z możliwością odroczenia do maksymalnie 6250 FC, lub 7500 FH albo wykonania przez samolot 50 twardych lądowań bez przekroczenia High Threshold. Wykonano pierwszą fazę przeglądu po twardym lądowaniu, która nie wykazała uszkodzeń. Wykonanie drugiej fazy przeglądu zostało odroczone zgodnie z AMM 05-50-03. Analiza zapisu wykazała, że z powodu spóźnionego wyrównania nastąpiło przyziemienie z przyspieszeniem pionowym 1.31 G z oderwaniem lekkiego samolotu od ziemi i ponowne przyziemienie z przyspieszeniem 2.09 G.
Miejsce zdarzenia: UKLL, Lwów
Państwo: Ukraina
Rodzaj i typ statku powietrznego: EMBRAER ERJ190-200
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 232/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0232_u.pdf | 194.54 KB |