Lokalizacja
Opis: W dniu 06 września 2018 r. załoga samolotu EMBRAER 190-200 (195) wykonywała lot komercyjny międzynarodowy z Warszawy (EPWA) do Wenecji (LIPZ). Lot po trasie przebiegał bez zastrzeżeń, natomiast podczas czynności wykonywanych przed lądowaniem w Wenecji załoga błędnie odsłuchała i zanotowała informacje ATIS myląc instrukcję podejścia do lądowania ILS z 04R z podejściem LLZ z 04R. Załoga przygotowała NAV SETTING do podejścia ILS, ale w odległości 10 NM na prostej do lądowania zorientowano się, że obowiązuje podejście LLZ. Przestawiono DA na minima 450 ft. Pilot monitorujący odczytywał z mapy odległości do VOR TES, natomiast DME było ustawione na częstotliwości ILS VTS. W efekcie tego błędu załoga uznała, że samolot jest 600 ft nad ścieżką i zwiększyła kąt zniżania do 4,5 stopnia. Na wysokości decyzji odłączono autopilota i kontynuowano podejście z widocznością pasa. Lądowanie bez uwag. Po powrocie do Warszawy złożono raport ASR.
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy Wenecja-Marco Polo (LIPZ)
Państwo: Włochy
Rodzaj i typ statku powietrznego: Embraer 190
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 3003/18
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_3003_18.pdf | 212.18 KB |