Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 197/05
Miejsce zdarzenia: turecka przestrzeń powietrzna
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 737-300
Znaki rejestracyjne: SP-LMC
Przyczyna incydentu:
Prawdopodobną przyczyną wygenerowania przez system ACAS rad w celu uniknięcia kolizji była zbyt duża prędkość zniżania (1909 ft/min) samolotu A310 rejs SCY2213.
Zalecenia profilaktyczne:
1. Wprowadzić zapis we właściwych dokumentach, który nakazuje utrzymywanie prędkości wznoszenia/zniżania nie większej niż 1000ft/min w ostatniej fazie lotu tzn. na wysokości 1000 ft przed osiągnięciem nakazanego poziomu lotu.
2. Powyższe zdarzenie omówić z personelem latającym zwracając szczególną uwagę na utrzymywanie właściwej prędkości wznoszenia/zniżania w ostatniej fazie lotu przed osiągnięciem nakazanego poziomu lotu.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2005_197_U.pdf | 165.1 KB |