Lokalizacja
Opis: Pod koniec kołowania po wylądowaniu w EDFE na CWP pojawiło się ostrzeżenie „MASTER CAUTION HYDR”, a na wskaźniku „MAIN” instalacji hydraulicznej ciśnienie spadło poniżej linii czerwonej i słychać było dźwięk pracującej pompy hydraulicznej. Dowódca załogi, podejrzewając rozszczelnienie instalacji hydraulicznej, natychmiast zatrzymał samolot używając hamulców, wyłączył pompę hydrauliczną i zastosował hamulec postojowy. Po wyłączeniu silników i opuszczeniu samolotu załoga zauważyła wyciek płynu hydraulicznego z komory podwozia przedniego, gdzie znajduje się zbiornik i agregaty instalacji hydraulicznej. Powiadomiono służby lotniskowe, które zajęły się zabezpieczeniem i neutralizacją skutków wycieku, a mechanik Użytkownika, obecny na pokładzie w tym locie, stwierdził rozszczelnienie pod oplotem przy końcówce przewodu hydraulicznego łączącego pompę hydrauliczną z filtrem. Wyciek spowodował utratę ok. 4 l płynu hydraulicznego. Zamówiono i sprowadzono nowy przewód, zastąpiono nim przewód uszkodzony.
Miejsce zdarzenia: EDFE
Państwo: Niemcy
Rodzaj i typ statku powietrznego: SAAB 340A
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 539/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0539_u.pdf | 218.73 KB |