Lokalizacja
Opis: 7 lutego 2020 r. zaplanowano wykonanie lotu fotogrametrycznego. Przed wylotem pilot przeprowadził przegląd przedstartowy samolotu, w trakcie którego dokonał pomiaru poziomu oleju. Ilość oleju wynosiła ok. 2,5 l - środek skali na bagnecie pomiarowym - a następnie wykonał próbę silników, która nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Start nastąpił o godzinie 16:58. Po starcie na wysokości ok. 1100÷1200 ft pilot zaobserwował wibracje lewego silnika (przyrządy pokładowe nie wskazywały w tym czasie żadnych nieprawidłowości). Po krótkiej chwili wibracje ustały, a pilot kontynuował lot. Po kilku minutach pilot zaobserwował wzrost ciśnienia oleju oraz wzrost obrotów śmigła silnika lewego. W związku z zaistniałą sytuacją pilot postanowił przerwać lot i wykonać lądowanie na lotnisku startu. Lądowanie nastąpiło bez następstw o godzinie 17:09. Oględziny samolotu wykazały ślady oleju na spodzie gondoli silnika lewego (pomiar ilości oleju wykazał jego znaczny ubytek – brak wskazań na bagnecie pomiarowym) oraz brak kompresji w jednym z jego cylindrów.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów - Jasionka (EPRZ)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne: SP-FPL
Numer akt: SP-2020/423
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_423_uchwala.pdf | 131.33 KB |