Lokalizacja
Opis: W dniu 26.09.2018 r. załoga samolotu Tecnam P2002 wykonywała lot szkolny po kręgu, po północnej stronie RWY10. W nakazanym miejscu pilot zgłosił chęć lądowania z pełnym zatrzymaniem. O godz. 09:26 UTC pilot otrzymał od KRL zezwolenie na lądowanie i instrukcję wykonania lądowania z przelotem i opuszczenie drogi startowej w drogę kołowania R. Pilot potwierdził instrukcję. Krótko po tym na łączność przeszedł RYR90PN (B738), a KRL wydał polecenie kontynuowania podejścia i zgłoszenia 3 NM przed progiem drogi startowej. O godz. 09:29 UTC, gdy RYR90PN (B738) osiągnął 3 NM przed progiem drogi startowej, a Tecnam P2002 przyziemił i kontynuując dobieg zbliżył się do miejsca zwolnienia drogi startowej w drogę kołowania R. KRL wydał RYR90PN (B738) zezwolenie na lądowanie, informując, że samolot lądujący przed nimi zwolni drogę startową w drogę kołowania R. RYR90PN (B738) wylądował o godz. 09:31 UTC, a w tym czasie Tecnam P2002 znajdował się wciąż na drodze startowej, pomiędzy drogami kołowania R i A. KRL po stwierdzeniu, że Tecnam P2002 nie opuścił drogi startowej w drogą kołowania R, nakazał mu natychmiastowe zwolnienie drogi startowej drogą kołowania A. Po rozwiązaniu sytuacji KRL zadał pilotowi Tecnam-a P2002 pytanie o powód niewykonania polecenia opuszczenia drogi startowej drogą kołowania R. Pilot wyjaśnił, że zrozumiał iż chodziło o lądowanie z przelotem i zwolnienie drogi startowej na jej końcu czyli drogą kołowania A.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Poznań-Ławica (EPPO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2002
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 3308/18
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_3308_18.pdf | 209.12 KB |