Lokalizacja
Opis: Po starcie z lotniska EPKK na wysokości 5000 ft zapaliła się lampka „DUCT TEMP” (sygnalizacja zbyt gorącego powietrza w układzie ogrzewania). Załoga przełączyła system kontroli temperatury z AUTO na MAN. Następnie oba pokrętła zostały przytrzymane w pozycji LOW przez około 20 sek., jednak lampka nie zgasła. Pilot spróbowała wyłączyć naprzemiennie po jednym z przełączników Bleed Air (ogrzewanie ciepłym powietrzem), ale lampka dalej się paliła, a z tyłu samolotu zaczęło dopływać gorące powietrze. Lekarz zgłosił załodze, ze w kabinie medycznej zrobiło się bardzo gorąco. W trakcie wykonywania czynności sprawdzających, załoga poprosiła kontrolę ruchu lotniczego o zgodę na pozostanie na poziomie 90. Zostały wyłączone oba przełączniki Bleed Air i załoga zgłosiła powrót na lotnisko startu. Po wyłączeniu przełączników ogrzewania lampka „DUCT TEMP” zgasła i powietrze w kabinie zaczęło się wychładzać. Lądowanie na lotnisku EPKK nastąpiło bez zakłóceń. Samolot został zawieszony w eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: lotnisko EPKK
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PIAGGIO P 180 Avanti II
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 273/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0273_u.pdf | 195.48 KB |